NTP Tehetség
🎯 Tehetségközelben a Tanulás és Sport NTP-TEHETSÉG-24



A Gankaku Sportegyesületben hisszük, hogy az általunk gyakorolt Goju-ryu karate kiváló sport, remek harcművészet, valamint egy kiváló lehetőség a tehetség, a kitartás és az önismeret fejlesztésére!
"Tehetségközelben a Tanulás és Sport" című programunkban fiatal karatékáink
országos és nemzetközi sikereket értek el, miközben a tanulásban és a
mindennapi életben is fejlődtek. A tanítványok mellett, mestereik is tovább fejlődtek!
Célunk, hogy minden gyermek és felnőtt felfedezhesse saját útját a sportban, a
tanulásban és az életben.
Pedagógiai ars poeticánk:
"Eredményes gyerekeket, sikeres felnőtteket, de elsősorban boldog embereket nevelünk"
Szlogenünk:
"Gankaku, a csapat ahová tartozom"
A Gankaku Sportegyesület alapszabály szerinti céljai közé tartozik a "Tehetségek kutatása, azonosítása, segítése. Tehetséggondozás."
Részvételünk a Nemzeti Tehetség Programban, valamint a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatása kapukat nyitottak speciális programunk megvalósításához. Oldalunkon az NTP-TEHETSÉG-24 pályázatunk szakmai beszámolóját tekinthetik meg, annak előzményeivel és eredményeivel.
ELŐZMÉNYEK
A Gankaku Sportegyesület több mint több mint 20 éve dolgozik azon, hogy a karate erejével ne csak sportolókat, hanem tehetséges, önazonos és boldog embereket neveljen. Filozófiánk középpontjában mindig az egyén fejlesztése, a személyes képességek kibontakoztatása és a közösséghez tartozás élménye áll.
Tehetséggondozás a sporton keresztül
Egyesületünk kiemelt célja a tehetségek kutatása, azonosítása és támogatása. A Goju-ryu / Goju-kai Karate-do harcművészet és küzdősport komplex fejlesztő hatású: egyszerre erősíti a fizikai, értelmi és érzelmi képességeket. Tapasztalataink szerint a karate kiváló eszköz az atipikus vagy rejtett tehetségek felismerésére és felzárkóztatására is.

Sikeres múltunk a tehetség projektek megvalósításában
A Gankaku Sportegyesület több alkalommal bizonyította szakmai elkötelezettségét és szervezeti megbízhatóságát különböző nemzeti programokban. Eddigi sikeres pályázataink közé tartoznak például: NCA-KM-11, MOB-HSZE-12, NTP-SV, TDSV, TFP-12 valamint több, a Nemzeti Civil Alapprogram és a Nemzeti Tehetség Program keretében megvalósított projekt.
Ezek a programok megalapozták szakmai fejlődésünket, közösségünk épülését és tehetséggondozó tevékenységünk folyamatos bővülését.
Speciális fejlesztés a sporttehetségek kibontakoztatásáért
Nagy sikerrel megvalósított NTP-SPEC-22 projektünk beszámolója az alábbi oldalon érhető el:
https://gankakuntp22.webnode.hu/
Erős alapokon a jövő felé
A korábbi tapasztalatokra és eredményekre építve indítottuk el NTP-TEHETSÉG-24 számú programunkat, amely a Nemzeti Tehetség Program és a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósul meg.
Célunk, hogy a karate pedagógiai és személyiségfejlesztő erejét továbbra is a tehetségek szolgálatába állítsuk — segítve minden fiatal karatékát, hogy megtalálja saját útját a sikerhez és az önmegvalósításhoz.
BESZÁMOLÓ
A Gankaku Sportegyesület 2024–2025 között valósította meg "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" című programját az NTP-TEHETSÉG-24 pályázat keretében. A projekt a Nemzeti Tehetség Program támogatásával jött létre, célja pedig az volt, hogy komplex tehetséggondozó és személyiségfejlesztő programot biztosítson fiatal karatékáink számára – a sport, a tanulás és az önismeret területeinek összekapcsolásával.
A program célja és szakmai háttere
A projekt a "Tehetségközelben – komplex tehetséggondozó
programok támogatása" célkitűzéshez illeszkedve, a Goju-ryu / Goju-kai
Karate-do fejlesztő hatásaira és fejlesztő pedagógusunk szakmai munkájára
épített.
A sporttevékenység nemcsak fizikai, hanem értelmi, érzelmi és szociális
kompetenciák fejlesztését is lehetővé tette. A program során a résztvevők
egyéni képességeinek azonosítása, tehetségfaktoruk felismerése, és az
önbizalom, valamint a kitartás fejlesztése kapott hangsúlyt.
A fejlesztő foglalkozásokat, edzéseket és közösségi programokat magasan képzett szakemberek – testnevelő tanár, karate szakedző - edzők, mentálhigiénés szakember, fejlesztő pedagógus, pszichológus és gyógypedagógus – vezették. A vezetőedző a program megvalósítása alatt okleveles testnevelő tanár diplomát szerzett, ezzel is emelve a szakmai színvonalat.
A megvalósítás folyamata
A programban 20 tehetséges fiatal vett részt
rendszeresen, de a nyílt foglalkozásoknak köszönhetően további 30 fiatal
kapcsolódott be több alkalommal.
A foglalkozások három fő területet öleltek fel:
- Harcművészeti képzés – a karate mozgásanyagán keresztül a figyelem, önfegyelem, kitartás és testtudat fejlesztése.
- Egyéni és csoportos fejlesztések – önismereti, kognitív és mentális tréningek, pedagógiai és pszichológiai módszerekkel.
- Közösségépítés és mentorálás – szülők és pedagógusok bevonásával, workshopokon és online fórumokon keresztül.
Kiemelkedő eredmények és személyes sikerek
A program résztvevői kiváló eredményeket értek el mind a sportban, mind a tanulásban:
- Török Gábor Levente elnyerte az "Óbuda jó sportoló, jó tanuló" címet, valamint a Goju-kai Karate Világbajnokságon junior kumite kategóriában bronzérmet szerzett.
- Éliás Dániel szintén világbajnoki bronzérmet ért el junior kumitében.
- Miklós-Kokor Alex Balázs országos szinten is elismerésben részesült, hiszen átvehette a "Magyarország jó tanulója, jó sportolója" kitüntetést.
- Szabó Levente, aki korábban az NTP-SPEC-22 projektben is részt vett, jelen programban felnőtt tehetségként és fiatal edzőként vett részt. Ő a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Továbbképző Központban kezdte meg tanulmányait a karate edzői szakon, és a világbajnokságon egyéni kumite bronzérmet valamint csapat kumite aranyérmet szerzett, emellett a fiatalabb karatékák felkészítésében is aktívan közreműködött. Tervei között szerepel a szakedzői képesítés megszerzés.
Ezek az eredmények nemcsak a sportági tehetséget, hanem a
program személyiségformáló és motivációs erejét is bizonyítják.
Minden résztvevő tanuló teljesítménye javult a sportban és az iskolai
tanulmányokban egyaránt.
A program hatása
A "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" program pozitív
hatása messze túlmutatott az edzések és foglalkozások keretein.
A résztvevők önbizalma, felelősségvállalása és együttműködési készsége
látványosan fejlődött. A fiatalok megtanulták, hogyan kezeljék a
versenyhelyzetet, hogyan osszák be idejüket, és hogyan tartsák egyensúlyban a
tanulást és a sportot.
A pedagógusok és edzők számára a program új
módszertani tapasztalatokat hozott, erősítve a tehetséggondozásban való
együttműködést.
A szülők és a tágabb közösség is érzékelték a program pozitív hatását –
a gyerekek kiegyensúlyozottabbak, motiváltabbak és felelősségteljesebbek
lettek.
A projekt bebizonyította, hogy a karate mint komplex nevelési eszköz képes egyszerre fejleszteni testet, lelket és szellemet – és valódi közösségi értéket teremt.
Összegzés
A Gankaku Sportegyesület "Tehetségközelben a Tanulás
és Sport" programja minden szakmai és nevelési célkitűzését sikeresen
megvalósította.
A résztvevők fejlődése, a sporteredmények és az oktatók elhivatottsága
bizonyítja, hogy a tehetséggondozás és a sport együttesen képes formálni a jövő
sikeres és boldog felnőttjeit.