NTP Tehetség

🎯 Tehetségközelben a Tanulás és Sport NTP-TEHETSÉG-24 

A Gankaku Sportegyesületben hisszük, hogy az általunk gyakorolt Goju-ryu karate kiváló sport, remek harcművészet, valamint egy kiváló lehetőség a tehetség, a kitartás és az önismeret fejlesztésére!

"Tehetségközelben a Tanulás és Sport" című programunkban fiatal karatékáink országos és nemzetközi sikereket értek el, miközben a tanulásban és a mindennapi életben is fejlődtek. A tanítványok mellett, mestereik is tovább fejlődtek!
Célunk, hogy minden gyermek és felnőtt felfedezhesse saját útját a sportban, a tanulásban és az életben.

Pedagógiai ars poeticánk: 

"Eredményes gyerekeket, sikeres felnőtteket, de elsősorban boldog embereket nevelünk" 

Szlogenünk: 

"Gankaku, a csapat ahová tartozom"


A Gankaku Sportegyesület alapszabály szerinti céljai közé tartozik a "Tehetségek kutatása, azonosítása, segítése. Tehetséggondozás."

Részvételünk a Nemzeti Tehetség Programban, valamint a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatása kapukat nyitottak speciális programunk megvalósításához. Oldalunkon az NTP-TEHETSÉG-24 pályázatunk szakmai beszámolóját tekinthetik meg, annak előzményeivel és eredményeivel.


ELŐZMÉNYEK - Sikeres múlt, eredményes jövő

A Gankaku Sportegyesület több mint több mint 20 éve dolgozik azon, hogy a karate erejével ne csak sportolókat, hanem tehetséges, önazonos és boldog embereket neveljen. Filozófiánk középpontjában mindig az egyén fejlesztése, a személyes képességek kibontakoztatása és a közösséghez tartozás élménye áll.

Tehetséggondozás a sporton keresztül

Egyesületünk kiemelt célja a tehetségek kutatása, azonosítása és támogatása. A Goju-ryu / Goju-kai Karate-do harcművészet és küzdősport komplex fejlesztő hatású: egyszerre erősíti a fizikai, értelmi és érzelmi képességeket. Tapasztalataink szerint a karate kiváló eszköz az atipikus vagy rejtett tehetségek felismerésére és felzárkóztatására is.

Sikeres múltunk a tehetség projektek megvalósításában

A Gankaku Sportegyesület több alkalommal bizonyította szakmai elkötelezettségét és szervezeti megbízhatóságát különböző nemzeti programokban. Eddigi sikeres pályázataink közé tartoznak például: NCA-KM-11, MOB-HSZE-12, NTP-SV, TDSV, TFP-12 valamint több, a Nemzeti Civil Alapprogram és a Nemzeti Tehetség Program keretében megvalósított projekt.

Ezek a programok megalapozták szakmai fejlődésünket, közösségünk épülését és tehetséggondozó tevékenységünk folyamatos bővülését.

Speciális fejlesztés a sporttehetségek kibontakoztatásáért

Nagy sikerrel megvalósított NTP-SPEC-22 projektünk beszámolója az alábbi oldalon érhető el:

https://gankakuntp22.webnode.hu/

Erős alapokon a jövő felé

A korábbi tapasztalatokra és eredményekre építve indítottuk el NTP-TEHETSÉG-24 számú programunkat, amely a Nemzeti Tehetség Program és a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósul meg.
Célunk, hogy a karate pedagógiai és személyiségfejlesztő erejét továbbra is a tehetségek szolgálatába állítsuk — segítve minden fiatal karatékát, hogy megtalálja saját útját a sikerhez és az önmegvalósításhoz.


BESZÁMOLÓ - Tehetségközelben

A Gankaku Sportegyesület 2024–2025 között valósította meg "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" című programját az NTP-TEHETSÉG-24 pályázat keretében. A projekt a Nemzeti Tehetség Program támogatásával jött létre, célja pedig az volt, hogy komplex tehetséggondozó és személyiségfejlesztő programot biztosítson fiatal karatékáink számára – a sport, a tanulás és az önismeret területeinek összekapcsolásával.

A program célja és szakmai háttere

A projekt a "Tehetségközelben – komplex tehetséggondozó programok támogatása" célkitűzéshez illeszkedve, a Goju-ryu / Goju-kai Karate-do fejlesztő hatásaira és fejlesztő pedagógusunk szakmai munkájára épített.
A sporttevékenység nemcsak fizikai, hanem értelmi, érzelmi és szociális kompetenciák fejlesztését is lehetővé tette. A program során a résztvevők egyéni képességeinek azonosítása, tehetségfaktoruk felismerése, és az önbizalom, valamint a kitartás fejlesztése kapott hangsúlyt.

A fejlesztő foglalkozásokat, edzéseket és közösségi programokat magasan képzett szakemberek – testnevelő tanár, karate szakedző - edzők, mentálhigiénés szakember, fejlesztő pedagógus, pszichológus és gyógypedagógus – vezették. A vezetőedző a program megvalósítása alatt okleveles testnevelő tanár diplomát szerzett, ezzel is emelve a szakmai színvonalat.

A megvalósítás folyamata

A programban 20 tehetséges fiatal vett részt rendszeresen, de a nyílt foglalkozásoknak köszönhetően további 30 fiatal kapcsolódott be több alkalommal.
A foglalkozások három fő területet öleltek fel:

  1. Harcművészeti képzés – a karate mozgásanyagán keresztül a figyelem, önfegyelem, kitartás és testtudat fejlesztése.
  2. Egyéni és csoportos fejlesztések – önismereti, kognitív és mentális tréningek, pedagógiai és pszichológiai módszerekkel.
  3. Közösségépítés és mentorálás – szülők és pedagógusok bevonásával, workshopokon és online fórumokon keresztül.

Kiemelkedő eredmények és személyes sikerek

A program résztvevői kiváló eredményeket értek el mind a sportban, mind a tanulásban:

  • Török Gábor Levente elnyerte az "Óbuda jó sportoló, jó tanuló" címet, valamint a Goju-kai Karate Világbajnokságon junior kumite kategóriában bronzérmet szerzett.
  • Éliás Dániel szintén világbajnoki bronzérmet ért el junior kumitében.
  • Miklós-Kokor Alex Balázs országos szinten is elismerésben részesült, hiszen átvehette a "Magyarország jó tanulója, jó sportolója" kitüntetést. 
  • Szabó Levente, aki korábban az NTP-SPEC-22 projektben is részt vett, jelen programban felnőtt tehetségként és fiatal edzőként vett részt. Ő a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Továbbképző Központban kezdte meg tanulmányait a karate edzői szakon, és a világbajnokságon egyéni kumite bronzérmet valamint csapat kumite aranyérmet szerzett, emellett a fiatalabb karatékák felkészítésében is aktívan közreműködött. Tervei között szerepel a szakedzői képesítés megszerzés.

Ezek az eredmények nemcsak a sportági tehetséget, hanem a program személyiségformáló és motivációs erejét is bizonyítják.
Minden résztvevő tanuló teljesítménye javult a sportban és az iskolai tanulmányokban egyaránt.

A program hatása

A "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" program pozitív hatása messze túlmutatott az edzések és foglalkozások keretein.
A résztvevők önbizalma, felelősségvállalása és együttműködési készsége látványosan fejlődött. A fiatalok megtanulták, hogyan kezeljék a versenyhelyzetet, hogyan osszák be idejüket, és hogyan tartsák egyensúlyban a tanulást és a sportot.

A pedagógusok és edzők számára a program új módszertani tapasztalatokat hozott, erősítve a tehetséggondozásban való együttműködést.
A szülők és a tágabb közösség is érzékelték a program pozitív hatását – a gyerekek kiegyensúlyozottabbak, motiváltabbak és felelősségteljesebbek lettek.

A projekt bebizonyította, hogy a karate mint komplex nevelési eszköz képes egyszerre fejleszteni testet, lelket és szellemet – és valódi közösségi értéket teremt.

Összegzés

A Gankaku Sportegyesület "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" programja minden szakmai és nevelési célkitűzését sikeresen megvalósította.
A résztvevők fejlődése, a sporteredmények és az oktatók elhivatottsága bizonyítja, hogy a tehetséggondozás és a sport együttesen képes formálni a jövő sikeres és boldog felnőttjeit.


RÉSZTVEVŐK – tehetségek a tatamin és azon túl

A "Tehetségközelben a Tanulás és Sport" programban résztvevő fiatalok a Gankaku Sportegyesület elhivatott karatékái közül kerültek kiválasztásra. A programba 20 fő, sportban és/vagy tanulásban tehetséges sportoló kapcsolódott be rendszeresen, akik vállalták, hogy egy teljes éven át részt vesznek az egyéni és csoportos fejlesztő foglalkozásokon.

Az edzések és foglalkozások Óbudán, Piliscsabán és több nyári helyszínen – például Szolnokon és Ceglédfürdőn – zajlottak. 3 fő 18 év alatti és 1 fő 30 év alatti ifjú tehetség Japánba is eljutott! A tábori foglalkozások különösen nagy hatással voltak a résztvevőkre: a program légköre, a közös élmények és a fejlesztő edzések révén a teljes egyesületi közösségre kiterjedő pozitív változás indult el.

Bár a projekt közvetlen célcsoportja 20 fő volt, a foglalkozásokba bekapcsolódó sportolók és segítők révén több mint 50 gyermek és fiatal részesült a program kedvező hatásaiból közvetlenül. A közösségi hatás 100 fő fölé tehető.

A résztvevők között voltak kezdő és haladó karatékák, utánpótláskorú versenyzők, valamint olyan fiatalok is, akik nem egyesületünk sportolói. Ők az iskolai tevékenységünk hatására érdeklődtek a program felől. A közös munka során nemcsak technikai tudásuk fejlődött, hanem önismeretük, önbizalmuk, tanulási motivációjuk és csapatszellemük is.

A programban résztvevő fiatalok ma már példaképként állnak társaik előtt – bizonyítva, hogy a karate és a tanulás összhangja nemcsak eredményeket, hanem valódi közösségi értéket is teremt.


MUNKATÁRSAK – tehetségek mögött állva

A program szakmai és szervezési koordinátorai, a Gankaku Sportegyesület alapító mesterei – vezetőedzői: Szabó Tünde és Szabó János

2005-ben alapították a Gankaku Sportegyesületet, amellyel azóta számos tehetséggondozó programot valósítottak meg sikeresen. Több évtizedes sport- és pedagógiai tapasztalatuk, valamint következetes szakmai munkájuk alapozta meg az egyesület és az NTP-TEHETSÉG-24 projekt szakmai hitelességét. Koordinálták a program szakmai megvalósítását és a résztvevők fejlődését támogató csapat munkáját.

Az alábbiakban bemutatjuk a program megvalósításában résztvevő oktatókat és szakembereket.

🌸 Szabó Tünde

"Hiszem, hogy a nevelés, a sport és a közösség összhangja teremti meg az igazi tehetséget."

Humánerőforrás menedzser, karate edző, projektvezető, a Gankaku Sportegyesület elnöke

Fiatalon élversenyzőként kezdte, majd több mint három évtizede foglalkozik gyerekek és fiatalok karateoktatásával.

A tehetséggondozó programok egyik szervezője és irányítója, a pedagógiai szemlélet és az értékközvetítés felelőse.
Munkáját a személyes odafigyelés és a sporton keresztüli nevelés határozza meg.

Tünde sensei munkájának köszönhetően a program légköre családias, elfogadó és inspiráló – a gyerekek nemcsak sportolóként, hanem emberként is fejlődnek.

🥋 Szabó János

"A karate számomra nem csupán sport, hanem eszköz az életre neveléshez."

Okleveles testnevelő tanár, okleveles karate szakedző. A program társvezetője, a Gankaku Sportegyesület főtitkára

Szintén élversenyzőként indult a karate útján. Több mint három évtizedes edzői tapasztalattal, elhivatottsággal és folyamatos fejlődéssel vezeti a Gankaku Sportegyesület szakmai munkáját. A Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen szerzett okleveles testnevelő tanári, valamint okleveles karate szakedzői diplomát, ezzel is erősítve a program pedagógiai és szakmai alapjait. Projektvezetőként nemcsak a szakmai megvalósítást, hanem a tehetséggondozás teljes szemléletét irányítja. 

Tehetségek segítésében végzett munkájáért 2020-ban "Bonis Bona – Nemzet tehetségeiért" díjat kapott "Kiváló tehetségsegítő" kategóriában. 

💠 Csaba Erika

"A tehetségazonosításnál a gondosság és az egyén teljes helyzetének feltérképezése a kulcs."

Mentálhigiénés szakember, pedagógus, fejlesztő pedagógus, STZ szakértő

A tehetségazonosításban és gondozásban másfél évtizedes tapasztalattal rendelkezik, pedagógiai és lélektani módszereket is alkalmaz. Az MTA kognitív idegtudományi Intézetének megbízásából, részt vett Gyarmathy Éva mellett a szociokulturálisan hátrányos helyzetű tehetségek, valamint sok más tehetség- és képességfejlesztő programban szakértőként,  Gyakorló pedagógusként 10 évig tanított alap, közép és felsőfokon, így minden korosztállyal tapasztalata van.
Képzettségeit és tapasztalatait felhasználva, a tehetségek pontos azonosításában és személyre szabott támogatásában ad szakmai irányt.

További közreműködők: 

  • Szabó Levente (3. dan) edző és sportszervező
  • Peltzer Dóra (1. dan) edző
  • Zeke Dávid edző